صفحه اصلی پیگیری خرید جدول فروش فیلمها XD سینما تاتر کمدی بازارچه برنامه آینده سینما تخفیف تماس با ما

مسعود کیمیایی: چهار تا عکس را کنار هم می‌گذارند و می‌شود پوستر فیلم!

مسعود كيميايي از جمله كارگردانان سينماي ايران است كه نقشي پيشرو در اعتلاي سينماي ايران در حوزه هاي تخصصي چون فيلمبرداري، ساخت موسيقي متن، تدوين، طراحي تيتراژ و پوستر ايفا كرده است. تيتراژ و پوستر فيلم هاي «قيصر» و « رضا موتوري»( هر دو كار عباس كيارستمي» گامي جدي در زمينه رشد بخش هايي در صنعت سينما بود كه تا پيش از آن جدي گرفته نمي شد. فيلم هاي بعدي كيميايي مهم در اين زمينه هاي مثال زدني بودند كه در اين پيام مي توان از پوستر فيلم « تيغ و ابريشم» كار زيباي آيدين آغداشلو يا پوستر درخشان «گوزن‌ها» اثر زنده‌ياد مرتضي مميز نام برد. كيميايي كه در زمينه پوستر درجه يكي دارد با يكي از خبرگزاري ها گفت‌وگويي كرده كه مي خوانيد:
مسعود کیمیایی با اشاره به این که مردم سردرگم پیدا کردن هنر دلخواه و به تبع آن سینمای دلخواهشان هستند گفت: وقتی سینمای دلخواه مردم وجود نداشته باشد نشریات سینمایی هم معنا پیدا نمی‌کنند و طبیعی است که مشکلات سینما به آنها تسری پیدا می کند.
مسعود کیمیایی در گفتگو با مهر درباره مواد تبلیغاتی در سینما و نشریات سینمایی گفت: خیلی دانسته این کار نیستم اما می‌دانم که فضای رشد برای این مواد تبلیغی در سینما وجود ندارد و در پیچ و خم‌های عقیده‌هایی که کارساز هم نیستند پراکنده گیر می‌کند.
وی افزود: بخشی از کار هم به آدم‌هایی باز می‌گردد که در راس کارهای تبلیغاتی ایستاده‌اند و تفکر غالبشان این است که کار را از بین چرخ دنده‌هایی مختلف رد کنند و وقتی هم رد شد طبیعی است که چیزی از آن باقی نمی‌ماند که تاثیرگذار و مناسب اشاعه برای رسیدن به منظور باشد.
کارگردان «ضیافت» توضیح داد: مردم سردرگم پیدا کردن هنر دلخواه‌شان هستند. سینمای دلخواهشان. وقتی سینمای دلخواه مردم وجود نداشته باشد نشریات سینمایی هم معنا پیدا نمی‌کنند و طبیعی است که مشکلات سینما به آنها تسری پیدا می کند. از طرفی موارد جانبی سینما هم متاثر از این وضع ضعیف شده‌اند و تبلیغاتی برای فیلم‌ها نیست که مردم را تشویق به سینما رفتن کند.
این کارگردان کهنه‌کار سینمای ایران در پایان تصریح کرد: هنر گرافیک در سینما از بین رفته است. چهار تا عکس را کنار هم می‌گذارند و می‌شود پوستر یک فیلم! برای همین است که اصلا توانایی جذب مخاطب را ندارد. مثلا وقتی آیدین آغداشلو می‌آمد و قبول می‌کرد از یک فیلم پلاکارد بکشد خود آن پلاکارد تبدیل به یک اثر هنری می‌شد چون آدمی که این کار را می‌کرد بلد کار بود و برای همین اثر به وجود آمده تاثیرگذار می‌شد.

دیدگاه‌ها

شماهم دیدگاه خود را بنویسید. بعد از تایید سینماتیکت منتشر می‌شود.

آخرین دیدگاه‌ها