صفحه اصلی پیگیری خرید جدول فروش فیلمها تفریحی هنر و تجربه تئاتر کمدی تئاتر کودک بازارچه برنامه آینده سینما تخفیف تماس با ما

کاهش فروش هفتگی سینماها در پی تعطیلی 4 روزه / جدول فروش هفتگی سینما (7 خرداد)

تعطیلی 4 روزه سینماها در شب‌های قدر منجر به افت شدید فروش هفتگی فیلم‌ها شد. با این وجود «تگزاس 2» در ششمین هفته اکرانش با فروش 814 میلیونی خود توانست همچون هفته‌های گذشته صدرنشین جدول فروش باشد. با توجه به اکران فیلم‌های جدید از هفته آینده «تگزاس 2» به احتمال زیاد آخرین هفته صدر نشینی‌اش را پشت سر می‌گذارد.

این هفته «سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری با فروش 468 میلیون تومان در رتبه دوم جدول جای گرفت. این فیلم از حضور ستارگانی چون حمید فرخ‌‌نژاد (در نقش جمشید سامورایی)، امیر مهدی ژوله، میرطاهر مظلومی، هومن حاجی عبداللهی و سامان صفاری بهره می‌برد. در خلاصه داستان فیلم آمده است سه آدم بدبخت و مفلوک ( حمید فرخ نژاد، میر طاهر مظلومی و امیر مهدی ژوله) که کارشان زنده کردن چک و مسائلی از این دست می باشد، برای یک مورد کاری درباره سند زمین به برلین می‌روند و ...

سومین فیلم پرفروش هفته «متری شیش و نیم» با فروش 301 میلیون بود. این فیلم که عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران را از آن خود کرده بود، مجموع فروشش را به 26 میلیارد نزدیک کرد تا جایگاهش را در رتبه نخست پرفروش‌ترین فیلم سال مستحکم کند. جایگاهی که خیلی هم نمی‌تواند به حفظش تا پایان سال امیدوار باشد.

«نبات» به کارگردانی پگاه ارضی با فروش 84 میلیون با پشت سر گذاشتن «چهار انگشت» چهارمین فیلم پرفروش هفته بود. این فیلم بازی شهاب حسینی و نازنین فراهانی داستان سعید مرد چهل و چهار ساله‌ای که همسرش را سال‌ها پیش در یک سانحه از دست داده با دختر دوازده ساله‌اش نبات زندگی آرام و شیرینی را در تهران سپری می‌کند. با ورود ناگهانی زنی به زندگی نبات، سرنوشت همه آن‌ها دستخوش تغییراتی می‌شود.

رتبه پنجم جدول نیز متعلق به فیلم «چهار انگشت» با فروش هفتگی 79 میلیون بود. چهارانگشت دومین فیلم حامد محمدی پس از «اکسیدان» است و داستان دو دوست را روایت می‌کند که برای اتمام یک کار ناتمام به کامبوج سفر می‌کنند اما درگیر ماجراهایی دیگر می‌شوند.




حاشیه هفته:

لیلا حاتمی در واکنش به جدایی‌اش از سریال «نهنگ آبی» گفت : لازم می‌دانم درباره‌ی نقش، حضور و غیبتم در سریال «نهنگ آبی» چند نکته را با تماشاگرانی که آناهیتا و من را در این سریال دنبال کرده‌اند، در میان بگذارم.حضور من در این سریال با این قول و قرار صورت گرفت که این نقش در بازنویسی فیلمنامه رشد و عمق پیدا کند. وعده دادند نویسنده‌ای در راه است اما هرگز نویسنده‌ی در راه، به این پروژه نرسید و نویسنده‌ی اصلی سریال و تهیه‌کننده نیز نیازی در جدی گرفتن درخواست‌های من حس نکردند، یا مشغله‌های مربوط به فیلم دیگرشان، این امکان را به آنها نمی‌داد.

پافشاری من از یک سو و حوصله‌ی کم طرف‌های مقابل برای چنین اموری تا اینجا پیش رفت که توان ادامه‌ی همکاری از من سلب شد. بعد از تلاطم‌های بسیار فرساینده و مطلقاً بی‌نتیجه، توافق کردیم من و آناهیتا از سریال خارج شویم و طرحی برای داستان و خروج این شخصیت صورت بگیرد، با این تعریف آناهیتا مصمم می‌شود اسرار شرکت را فاش کند اما قدرت پشت پرده‌ی شرکت، او را از پا در می‌آورد و همین تعریف، نوشته و فیلمبرداری شد.
با مرگ آناهیتا من هم از گروه جدا شدم اما سازندگان این سریال باز بر خلاف توافق‌مان، سرنوشت دیگری برای "آناهیتا" در نظر گرفتند و گویا او را تا اطلاع ثانوی، غیب کرده و فراری داده‌اند.
سرنوشتی ناموزون برای آناهیتا که دیگر من نقشی در ایفای آن نداشتم و کاملاً غافلگیر شدم. شکل خروج آناهیتا از داستان، اهمیت‌اش برای من، غیر از نقش و ملاحظات شغلی، در این بود که با تماشاگری که نقش را دنبال کرده بود، مراسم خداحافظی را به جا آورد اما در شکل کنونی به نظر می‌آید من سریال را بدون ملاحظه و احساس تکلیف نسبت به تماشاگر رها کرده‌ام و به این دلیل ناپیدا شده‌ام. چنین کاری خلاف اصول و حساسیت‌های من است. اگرچه نوشتن این یادداشت تغییری در چیزی ایجاد نمی‌کند، اما حداقل می‌تواند سهم من، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده را از این تقصیر روشن‌تر کند.

دیدگاه‌ها

شماهم دیدگاه خود را بنویسید. بعد از تایید سینماتیکت منتشر می‌شود.

آخرین دیدگاه‌ها